tisdag 12 april 2011

Örter







Jag blev så ivrig av tanken på ett "ört växthus" att jag tog mig till plantagen idag och hamstrade lite örter. Jag köpte citron melis och basilika. Basilika hade jag fått sedan tidigare av min svägerska samt tomatplantor (visst har de blivit stora S!!) :) men basilika går åt här i min pasta så ville ha mera. Och en ört som hette viinisuolaheinä på finska köpte jag. Måste ta reda på vad det är :) Fin var den i allfall!

Kom även hem med några penseer idag och påskliljor....

2 kommentarer:

Anonym sa...

De har verkligen blivit större de dr tomatplantorna!

Det ser ut som att du har planterat allt utan inner-kruka...det fungerar nog det också...men du måste vara ytterst försiktig så att fröna/plantorna surnar och får för lite syre. Frön ska hållas fuktiga, men när de börjar växa och blir några centimeters plantor kan du låta jorden torka upp ganska ordentligt före du vattnar igen...som bonus ger det också mer skörd om de får jobba lite extra för att överleva ;)

Lycka till!!!

Juukko sa...

hede viini-örten har jag å.gårrbra ti planter ut å he komber bara mejr ju ,er du tar! hoppas di ha överlevd vintrin hii norrut bara..