onsdag 10 december 2008

sankt-A-luci-A


Huga..vi har "magafare" i lägenheten. Pappon i huset har drabbats igen...

Morgonen började med julfest på öppna dagis. Små härliga dagisfötter trippade in och sjöng och lussade för de mindre barnen. Emma tittade förundrat och med ett litet frågetecken i pannan, då jag förklarade att flickan me "lampona i hovo" ji lucia.....
-mm-mmm
svara Emma som hon nu gör då hon instämmer och förstår vad man menar..undras om hon faktiskt gjorde det denna gång.

Lucian var så underbar! En söt liten tjej som koncentrerat stod framför oss och artikulerade rätt och riktigt, medan man såg hur hon kämpade med att hålla ljuskronan på plats på det lilla huvudet. Hon var så koncentrerad att stortårna stod rakt upp under luciaklänningen. Såna små detaljer sög jag in...:)

Emma vann ett pepparkakshus på lotteriet! den turgumman...oxå O som vi var med vann ett förkläde. Tror mammorna var mera entusiastiska över vinsterna än barnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaa! Nu utmanar jag dig! Kolla min blogg för närmare info!

Anonym sa...

Mysigt med luciafirande! Vi var till skolans lucia och kikade och de var verkligen otroligt duktiga. 6:orna som annars är helt inte-stå-på-scen gav allt och lite till. Man blev riktigt, riktigt rörd. Tänk när 3 killar sjöng solo, en kille spelade piano och en tjej spelade fiol i Carolas Himlen i min famn. DÅ var det både rysningar och tårar i ögonen på mig. Eller när de med totalt allvar läste upp lucia sägnen och var aktörer till. Så himla gripande när man vet att de annars hatar uppmärksamhet och inte skulle öppna munnen vi skolans allmänna sångstund.

Här har vi snart jullov, bara 2 dagar kvar och ledigt imorgon, så snart ska det nog bli jul här hos oss oxå!

Ta hand om er och se nu till att bli friska från allt så här i juletid!

*kram*